неделя, 22 март 2009 г.

Platform switching - добър маркетинг или .... ?

Един от големите производители на имплантати в света в стремежа си да "отличи" своите имплантати от тези на другите компании преди години започна да твърди, че при използване на абатмънт с по- малък диаметър от този на тялото на имплантата се наблюдавала намалена или липсваща костна резорбция в областта на кортикалната пластинка. Съвсем скоро почти всички други производители на имплантати, и малки и големи, подеха този маркетингов слоган :-).

Ето един пример показващ, че Platform switching не е нищо друго освен чист маркетинг.
На снимката виждате един имплантат без приложение на принципа Platform switching и един 3 I имплантат с Platform switching поставени в съседство и включени в мостова конструкция. Както е ясно от "картинката" и при двата се наблюдава еднакво костно ремоделиране - до първата витка !





На втората снимка се демонстрира, че даже и при имплантати с външен шестограм (ACE external hex ) го има ефекта на Platform switching :-) без да е търсен нарочно ! Ремоделирането на костта отново спира на първата витка :-) !

От показаното пак става ясно, че добрите резултати във времето не зависят толкова много от конкретната имплантатна система с която работите. Наличието на достатъчно кост на мястото на имплантацията и правилно съставения и правилно изпълнен план на лечение в конкретния клиничен случай са това, което гарантира успеха !